Peterborough ET Censor Legitimate Comment….

Peterborough Evening TelegraphFollowers of this Blog will know that the Peterborough Evening Telegreph have continually been shamed for refusing to publish any news articles or stories which paint Darragh MacAnthony as anything less than a saint.  On March 30th they did publish a story about him refusing to pay rent for his soccer stadium, although not particularly negative it sparked an online debate on their comments section of the website which ran to 3 pages.

Posh Stadium

Image Host www.ticket4football.com

The story began when MacAnthony, apparently, refused to pay £500,000 rent for the soccer stadium owned by Peterborough Council where Peterborough United play.  This outburst was reported when Phil Adlam, the press officer for Posh, tweeted from the meeting: “Darragh has said he is not going to pay anymore rent on the stadium. feels it is too much. conversation ongoing with the council.”  However, the flow of comments rapidly moved to the speculations about why he was making this stand.  Some speculated that he was looking for a way out of the club and could blame the council for their intransigence connected to the stadium.  Others speculated he had run out of money and others commented that he was appearing in court in Spain so was about to ‘do a runner….’  Interestingly many of the comments were complaining their comments had already been removed.

However, by April 2nd all the comments had all been removed from their website and no further comments were allowed.  It looks like a retrospective restriction on the Freedom of speech?  A favoured tactic of MacAnthony: kill any negative comment by threatening everybody with legal action and putting out his own bias press releases.  Why did Peterborough Evening Times remove the comments?
Could this be just another reason MacAnthony is not worthy of being a Soccer Chairman?
Censorship of the press, by whatever means, is a direct breach of the freedom of expression and speech, it makes people wonder who owns their papers and who owns the news… Does MacAnthony own this paper or has he some unhealthy hold over them?   It also appears that  their editor has no stomach for real stories or the truth and probably has no real reason to be an editor in the media format: could it now be time to retire and tend his garden.  Or has he just been bought?

An eagle eyed MRISG member noticed this:

MacAnthony later Tweeted: Darragh MacAnthony ‏@DMAC102
I have lot of time for Swanny but Im not happy with his employers for that crap in paper today & way it was put across etc.Bang out of order“.

If only the paper would publish the whole truth about this man and his supposed support of their soccer club…..  The supporters would be chanting in the streets for him to resign as Chairman.

Maybe MacAnthony will try and have this blog shut down too, for telling the truth….  Oh he has been trying for 3 years and failed…

Read more

MacAnthony does have a case to answer

MRI-SG Victims give Evidence


Yesterday, 51 British expats, from England and the Republic of Ireland, attended a

A small group of protesters outside court

A small group of protesters outside court

Marbella court at the request of the judge to ratify their lawsuit against Darragh MacAnthony.

The football chairman and his former chief executives Michael Liggan and Dominic Pickering, are accused of “theft by swindle and misappropriation of funds” amounting to 600,000€.

The claimants say they gave various amounts of money over to MRI Overseas for furniture packages for properties purchased through MacAnthony’s business but the furniture failed to appear.

The Spanish judge has considered the facts and decided that the three men accused do have a case to answer.

Read the full article at The Real Estate Marbella Blog

BBC Cambridge – A First?

On the 7th October 2011 the BBC in Cambridge have finally published a negative story about Darragh MacAnthony.

MRISG members are now wondering if the love-in has finally ended….  However, it is noted that there is no facility to add comment about the article.


See the original article at BBC Sport:
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/15219657.stm

 

Darragh MacAnthony

Peterborough United chairman Darragh MacAnthony has been fined £2,000 by the Football Association for comments he made on Twitter.

He questioned the referee’s performance on the social networking site following their defeat at West Ham.

“Wouldn’t it be nice to get referees with balls the size of melons instead of peanuts sometimes?” he wrote of match official Tony Bates in September.

The owner of the Championship side added: “Another home ref today.”

After requesting a non-personal hearing the Posh chairman was fined and warned as to his future conduct.

Posh lost the game 1-0 with Mark Noble’s penalty proving the difference.

MacAnthony has since reacted to the charge through his Twitter account: “No comment or I’ll be charged again. Re managers and referees: The FA police managers etc, who polices the officials when they make errors or mistakes etc?

“My comments are private and for friends only so weird how I was charged but haven’t got time to fight it to be honest.”

Meanwhile, manager Darren Ferguson and his assistant Kevin Russell have received a similar charge for an incident in Saturday’s 2-1 loss to Doncaster.

They have until 10 October to respond to an accusation of using “language and/or behaviour amounting to improper conduct”.

Next Page »

x Shield Logo
This Site Is Protected By
The Shield →